Emma Kinderziekenhuis Amsterdam

De Kiwanis pop helpt kinderen in Amsterdam

Willy Jobben, Hoofd Sectie Medisch Pedagogische Zorg, Afdeling Kinder- en Jeugdpsychiatrie & Psychosociale Zorg van het Emma Kinderziekenhuis Amsterdam ontvangt de poppen van Dr. Gert de Lange,  lid van Kiwanis Club Amsterdam.

Ze zijn bedoeld om kinderen uitleg te geven aan de hand van de pop wat er met hen gaat gebeuren.
De arts kan dat op de pop aangeven met de bijgeleverde kleurstiften. Het is een laagdrempelige en kindgerichte manier om de patiëntjes te betrekken bij hun ziekteproces.
Het kind kan ook de pop inkleuren en mag de pop uiteraard houden. Want samen ziek zijn is toch fijner dan alleen. Sommige ouders kleden de pop aan en dan is het helemaal een feest.

Kiwanis Club Amsterdam is de oudste club van Nederland, opgericht in 1965 en nog steeds actief.