Workshop poppen maken

Workshop Kiwanispoppen maken voor het goede doel

Op woensdagmiddag 22 april organiseren het Rijnstate Vriendenfonds, Kiwanis Arnhem en Siza een workshop Kiwanispoppen maken. De workshop vindt plaats vanaf 13.30 in Rijnstate Arnhem en is zowel bedoeld voor kinderen als voor volwassenen. De deelname bedraagt € 10,00 per deelnemer. Hierin zijn alle kosten voor de pop inbegrepen én een gratis consumptie. De opbrengst is bestemd voor de kinderafdeling van Rijnstate.

Met deze actie vraagt de Kiwanis Club Arnhem, samen met het Rijnstate Vriendenfonds, aandacht voor de zogenoemde Kiwanispop. Dit is een lappenpop die wordt gegeven aan kinderen die in het ziekenhuis moeten verblijven. Naast de workshop staan Kiwanis Arnhem en het Rijnstate Vriendenfonds de hele dag met een informatiestand in het Atrium in Rijnstate Arnhem.

Workshop Kiwanispoppen maken
Vanaf 13.30 uur wordt een ‘workshop’ Kiwanispoppen maken gegeven. Voor een bijdrage van € 10,00 kun je zelf een pop maken onder begeleiding van Siza en krijg je een gratis consumptie. De pop mag je mee naar huis nemen of doneren aan de kinderafdeling. De opbrengst is bestemd voor Kiwanis en het Rijnstate Vriendenfonds en komt ten goede aan projecten voor kinderen die op de kinderafdeling liggen. De workshop wordt mede mogelijk gemaakt dankzij sponsoring van Vermaat.
Voor wie? De workshop is bedoeld voor patiënten, bezoekers, buurtbewoners en andere geïnteresseerden en is geschikt voor kinderen vanaf zes jaar.
Duur workshop: voor het maken en versieren van de pop staat ongeveer 1 uur. Je kunt starten vanaf 13.30 uur tot ± 15.30 (16.30 afgelopen)
Meer informatie en aanmelden: Aanmelden kan via info@kiwanispop.nl. Op 22 april aanmelden kan ook nog bij de Kiwanis stand in het Atrium. Meer informatie: www.rijnstatevriendenfonds.nl/kiwanispop

KiwanisPop
Al vanaf 2004 verstrekt de Kiwanis Club Arnhem gratis poppen aan de kinderafdeling van Rijnstate. De zogenoemde Kiwanispop wordt gemaakt door cliënten van Siza in Arnhem, vroeger bekend als ‘het Dorp’ en is bestemd voor kinderen die in het ziekenhuis liggen. Bij producten voor kinderen in een ziekenhuis mag de veiligheid van de daarvoor gebruikte materialen geen punt van discussie zijn. Aan de samenstelling van de materialen is daarom uiterste zorgvuldigheid besteed. In 2014 is de Kiwanispop gekeurd conform CE en geschikt bevonden voor kinderen vanaf 0 jaar. De pop die tijdens de workshop wordt gemaakt is zo’n zelfde Kiwanispop.

Deel deze post